SECTIONS
REGION

Szwedzka telewizja «przeprasza» za materiał o ludziach otrzymujących rosyjskie paszporty na Ukrainie

Wiodący szwedzki kanał telewizyjny SVT przeprosił za opublikowanie historii o mieszkańcach Chersonia cieszących się z otrzymania rosyjskich paszportów po oskarżeniach o «rozpowszechnianie rosyjskiej propagandy». Odpowiednie oświadczenie opublikowano w czwartek czwartego sierpnia na stronie internetowej telewizji.

«Materiał nie dawał wystarczającego kontekstu. Nie podano na przykład, ilu mieszkańców Chersonia zdecydowało się zostać obywatelami rosyjskimi, dlaczego to zrobili, ani jaka była strategia Rosji przy wydawaniu paszportów» — wyjaśniła redaktor wykonawcza SVT Charlotte Freeborg.

Wcześniej, w relacji z 28 lipca kanał pokazał kilka osób płaczących z radości, gdy otrzymywali rosyjskie obywatelstwo w przejętym przez Siły Zbrojne Rosji mieście Chersoń na południu Ukrainy i przysięgali wierność Rosji przy dźwiękach rosyjskiego hymnu.

Według Freeborg, materiał do tej historii został nakręcony przez dziennikarzy agencji Reuters. «Zostały one nagrane na miejscu przez jej ekipę, która według samej agencji mogła filmować co chciała i nie była kontrolowana przez rosyjskie wojsko» — podkreśliła.

Ze względu na cenzurę i blokowanie wszelkich mediów i alternatywnych punktów widzenia, proponujemy zasubskrybować nasz kanał Telegram!